fredag den 27. november 2009

Jeg synes jeg sidder fast

Man kan godt være på vej, selvom man sidder fast. Man kan rejse hele verden rundt, måske bare i en bog, uden at rykke sig ud af stedet, fordi fødderne er lavet af cement, og man egentlig bare bliver transporteret, uden selv at tage hverken første eller andet skridt.
Jeg ligger bare vågen om natten, jeg når aldrig at lukke øjnene helt, så ville jeg ellers gerne drømme om luftballoner i titusind farver. Om eventyr og dannelsesrejser og en lille smule om, at gå med hat og holde i hånd med nogen der også drømte selv når de sad fast.

Word count: 100

3 kommentarer:

  1. Hej Maya

    En superflot tekst om at sidde fast og drømme sig vidre.

    "Luftballoner i titusind farver" hvem ville ikke gerne drømme om det, det er så smukt et billede" tak for det.

    kh. Robert

    SvarSlet
  2. Hej Robert.
    Godt at se dig her, jeg håber også jeg snart har tid til at kigge ordentligt forbi din blog og lægge nogle fornuftige kommentarer.

    Tak for rosen - billedet med luftballonerne er nu egentlig ikke oprigtigt mit, det er vist sakset lidt fra den nye pixar-film "UP", som er fuld af smukke billeder på mange måder.

    SvarSlet
  3. Hej Maya
    Jeg har lige købt filmen, men ikke set endnu, glæder mig.

    Du lod dig inspirerer af en film, og gjorde en scene til et smukt indre billede, som helt er dit(nu også vores) lækkert.

    Kh. Robert

    SvarSlet